IULIAN CAPSALI ii ataca furibund pe cei ce critica HOMEOPATIA, adica acea teribila inselare bazata pe principii eretice si fondata de un mason
Sfantul Ioan Gura de Aur:
„Dacă cineva contraface măcar o mică parte a chipului regelui pe
moneda regală, în felul acesta o falsifică; la fel şi în credinţa cea
adevarată, acela care va schimba chiar cât de puţin în ea, o va vătăma
pe toată.
Căci dacă, pe de o parte dogma este răstălmăcită, şi înger de ar
fi, să nu-l credeţi. Nimic nu foloseşte viaţa virtuoasă, dacă credinţa
nu este sănătoasă.”
In lucrarea “Parintele Cleopa – Calauza in credinta ortodoxa”,
aparuta cu binecuvântarea P. S. EFTIMIE, EPISCOPUL ROMANULUI, Ediţia a
IV-a revizuită şi adăugită de Arhimandrit Ioanichie Bălan, gasim:
Tot aici mai amintim şi alte terapii şi mişcări paranormale, de
care bunii creştini trebuie să se ferească: radiestezia, bioenergia,
medicina holistăcu toate ramurile ei (homeopatia, acupunctura,
reflexologia – care folosesc„energii vindecătoare” pentru a „reface
armonia forţelor vitale în fiecarecelulă umană”, pentru a „echilibra
energetic organismul”, a intra în„armonie cu energiile cosmice” şi a
„regenera armonia în organismulsuferind” -, antroposofia, remediile
florale, diagnosticul bolilor cu ajutorulpendulului, a chiromanţiei, a
energiilor spirituale, cristaloterapia,cromoterapia şa.), şi toate
terapiile care au ca scop folosirea „energiilor şiputerilor cosmice”
pentru realizarea „armoniei” dintre Dumnezeu şi om, sau„refacerea
echilibrului energetic” al omului, hipnoza, terapia regresivă
In articolul HOMEOPATIA între magie şi Ortodoxie de Parintele Damaschin Grigoriatul, Sfânta Mănăstire Grigoriu, Sfântul Munte Athos, citim:
Homeopatia, una dintre metodele alternative de tratament din ziua
de astazi provoaca confuzii între credinciosii crestini. Aceasta pentru
ca multi apeleaza la ea fara sa cunoasca clar despre ce este vorba.
Astfel, exista marele pericol ca homeopatia sa aiba rolul unui “pod”
care o sa conduca pe multi crestini nestiutori la religiile orientale,
pentru ca aceste religii orientale sunt baza tuturor metodelor
alternative de tratament.
Iata si comentariul lui Iulian Capsali postat la articolul Homeopatia, o noua inselare:
Articolul este revoltator prin lipsa de discernamant a autorului
si prin dezinformarea crasa la care-i supune pe naivi. Folosesc personal
homeopatia de 15 ani, aproape exclusiv. Am ajuns la ea din disperare,
pentru ca am fost, de mic, intoxicat de antibiotice, avand o problema de
imunitate. Nu mai am de cativa ani aceste probleme, desi mi s-a spus ca
sunt cronice. Toti cei 7 copii ai mei – unii dintre ei care, ereditar,
mi-au mostenit slabiciunile- s-au folosit de mici de beneficiile imense
ale homeopatiei. Nu numai ca a fost demonstrat stiintific de catre un
laureat Nobel ca homeopatia are baze stiintifive (http://www.gandul.info/magazin/luc-montagnier-laureat-al-premiului-nobel-pentru-medicina-remediile-homeopate-sunt-eficiente-7936985),
dar contestarea ei pe baza spuselor unor parinti athoniti este un mijoc
precar de a atrage atentia asupra propriei persoane. Am citit din
scoarta in scoarta scrierile parintelui Paisie, si nu am gasit nicio
referire directa la homeopatie. Acea referire indirecta este a unui fost
yoghin, care cauta pete in soare si era “mai catolic decat papa”… Baza
acestor alegatii este stupida. Il confirm pe Marius Vasileanu in cele
afirmate. Intr-adevar, mai multi monahi din schituri romanesti folosesc
remediile homeopate in tratarea afectiunilor. Parintele Rafail Noica de
asemenea (Sfintia Sa a si cercetat-o pe cand era calugar la Essex, pus
chiar de staretul sau, Cuviosul Sofronie). In Rusia nu exista aceste
discutii, pentru ca mai multi Sfinti si mari duhovnici au confirmat
valoarea acestui tratament. La noi au beneficiat de acesta, printre
altii, parintele Iustin Parvu si IPS Teofan – marturie a prof. dr.
Chirila, cel care a fondat mai multe manastiri si are o biserica in
curtea casei sale (si care prepara remedii homeopate in propriul
laborator). Dar probabil ca vasnicul “teolog” Teodor Danalache este mai
ortodox decat cei pe care i-am mentionat pana acum. Prin aceste articole
nu faceti decat sa va discreditati in ochii crestinilor ortodocsi care
se mai pricep la subiect si sa cream impresia unor heterodocsi ca
incepem sa semanam cu ei in atitudinea sectara. Sau apropiata de
anticrestinii de la Asociatia Secular Umanista din Romania (http://secularumanisti.blogspot.com/2011/01/consumatorii-din-romania-insceneaza-o.html). Sunteti intr-o companie cam trista, nu credeti?
Comentariu saccsiv:
Ca apeleaza la homeopatie, ar fi problema lui si a familiei sale. El
insa nu se limiteaza la aceasta, ci o si promoveaza. Ba mai grav, dupa
cum se observa, ii ataca furibund pe cei ce spun adevarul.
Zice el:
“La noi au beneficiat de acesta, printre altii, parintele Iustin Parvu si IPS Teofan”
Nu stiu IPS Teofan ce-o fi facut, insa nu cred ca Parintele Justin
Parvu ar fi “beneficiat” de homeopatie. Poate de plante. Si nu cred
deoarece in revista Atitudini a Fundatiei Justin Parvu nu aparea
ceva fara binecuvantarea sa. Iar acolo apareau multe articole impotriva
homeopatiei. De asemenea, fratele Ioan Vladuca nu stiu sa fi tinut vreo
conferinta sau sa fi scos vreo lucrare fara binecuvantarea aceluiasi
mare duhovnic. Iar fratele Ioan Vladuca a scris adevarate studii
impotriva homeopatiei …
Cand vorbim despre aceasta nu trebuie sa uitam chestiunea esentiala:
Si nu exista religie, doctrina sau orice altceva debitat de o minte
de mason care sa poata fi acceptat de catre un ortodox adevarat.
Deoarece cand pornesc la o astfel de lucrare, masonii sunt invatati de
draci, caci lor li se inchina:
Voi cita in continuare dintr-unul dintre studiile profesorului de matematica Ioan Vladuca:
Unii homeopați din România afirmă că homeopatia actuală nu merge pe linia lui Hahnemann. Este adevărat?
Nu este adevărat. Dr. Constantin Săraru, Președintele Ligii de Homeopatie Clasică din România afirmă că lucrarea lui Hahnemann, „Organonul Medicinei reprezintă
cea mai importantă sursă de cunoaștere în homeopatie și prima carte
citită de orice medic care face primii pași în practicarea ei”.[7] Traducătorul cărții, dr. Marius Radu, scrie: „Organonul Medicinei este,
fără îndoială, cartea de temelie pentru oricine dorește să înțeleagă și
să practice corect homeopatia. Tot ceea ce este important legat de
teoria și practica homeopată este prezentat concis de Hahnemann pe
parcursul a 291 paragrafe”.[8]
Iată ce declară un alt homeopat: „Cu toţii ştim că informaţiile
fundamentale în acest domeniu au fost, sunt şi vor rămâne cele pe care
homeopatia le datorează creatorului ei SAMUEL HAHNEMANN, iar ca lucrare
de bază,Organon-ul.”[9]
Jost Kűnzli, Alain Naudé și Peter Pendleton scriau, în ediția engleză a Organonului Medicinei:
„Lucrarea a rămas până în zilele noastre piatra de temelie în
homeopatie, autoritatea supremă în ceea ce privește doctrina și practica
homeopată. Tot ceea ce s-a scris ulterior are rădăcinile în această
carte”.[10]
Homeopații români care se declară ortodocși spun că se bazează pe
scrierile medicului homeopat grec Gheorghios Vithoulkas; acesta fiind
ortodox, scrierile sale sunt compatibile cu învățătura Bisericii
Ortodoxe. Este adevărat?
Este adevărat că unii homeopați se bazează pe scrierile lui Vithoulkas, însă învățătura acestui homeopat grec nu este compatibilă cu Ortodoxia.
Vithoulkas vorbește despre „giganții spirituali” Ramana Maharishi și Ramakrishna, promotori ai doctrinelor extrem-orientale. Concepția sa despre sănătate este incompatibilă cu Ortodoxia. În
spirit extrem-oriental, el afirmă că „starea de sănătate reprezintă
independența față de durere la nivel fizic, realizând starea de bine
interior, independența de dorințe și obsesii la nivel emoțional,
realizând starea de bucurie și calm interior și independența față de
egoism la nivel mental, realizând uniunea perfectă cu Adevărul și
Dumnezeu”.[11] Definind sănătatea prin aceste trei non-dependențe, Vithoulkas dovedește în mod clar o înclinație către budism și daoism.
În cartea Dao de Jing, Lao Zi (sec. IV î.Hr.) își îndemna discipolii: „Fiți cu totul fără de dorințe și mențineți-vă într-o pace beatifică profundă”.[12] Iar un principiu budist afirmă că „originea suferinței e dorința”.
Homeopatia se bazează pe concepții extrem-orientale?
Da. Legătura homeopatiei cu aceste concepții este atât de puternică
încât ea nu poate fi ruptă. Renunțarea la aceste concepții ar însemna
renunțarea la homeopatie.
Însăși folosirea diluțiilor infinitezimale pentru îndepărtarea substanțelor active se bazează pe principiul daoist al supremației golului față de plin. În cartea Dao de Jing, Lao Zi „proclamă la fiece pas supremația neantului asupra ființei, a golului asupra plinului”.[13]
Moleculele substanței active constituie plinul, iar îndepărtarea lor din soluție realizează golul.
Medicamentul homeopatic se bazează pe o existență (apa), însă apa se
folosește ca medicament homeopatic numai după îndepărtarea materiei
active (extractul vegetal), conform principiului daoist: „Ființa
constituie natura lucrurilor, dar Neființa permite folosirea lor”.[14]
[…]
Decât să luăm medicamente alopate care au multe efecte adverse, nu este mai bine să folosim medicamente homeopatice?
Problema este pusă în mod greșit. Nu avem de ales între alopatie și homeopatie, ci avem de ales între alopatie și fitoterapie. Fitoterapia are bază științifică; în plus, ea este acceptată în sens creștin ortodox.
Comentariu saccsiv:
Voi cita in continuare din acelasi autor Teodor Danalache, atat de aprig atacat de Iulian Capsali, Homeopatia – cădere din dreapta credinţă. Medicamentul homeopat – o materie “vrăjită”, dupa cartea “Homeopatia, intre magie si Ortodoxie”, scrisa de Parintele Damaschin Grigoriatul, Sfanta Manastire Grigoriu, Sfantul Munte Athos:
Homeopatia se bazeaza pe convingerea ca exista un Dumnezeu
impersonal, alcatuit dintr-o substanta accesibila noua, caci substanta
Lui dumnezeiasca este aceeasi cu cea a creaturilor Sale. Spre deosebire
de homeopatie, Ortodoxia propovaduieste un Dumnezeu Personal, Proniator
si diferit de creaturile Sale, unirea cu acestea avand loc numai prin
Fiul Sau intrupat si prin harul necreat.
Homeopatia sustine ca energia lui Dumnezeu este acelasi lucru cu
substanta Lui, facand astfel din El un dumnezeu impersonal, de a carui
substanta omul se poate impartasi. Ortodoxia invata ca omul se poate
impartasi numai de harul dumnezeiesc necreat (energiile dumnezeiesti),
iar nu si de substanta Lui (fiinta dumnezeiasca).
Homeopatia priveste omul si lumea holistic, toate fiind de aceeasi
substanta cu Dumnezeul impersonal, din care se varsa o substanta care
sustine viata. Tulburarea curgerii acestei substante dumnezeiesti
provoaca boala. Kent, urmasul lui Hahnemann, spune: “Aceasta substanta
este supusa schimbarilor, adica poate sa curga in ordine sau dezordine,
poate sa fie bolnava sau normala.”
Aceasta “substanta dumnezeiasca”, care exista in om si la care
reactioneaza medicamentul homeopat, este ceea ce homeopatia numeste
“energie vitala” a omului. Aceasta “energie vitala” a homeopatilor este
identica cu energiile din credintele orientale: energia “Ki Chi” a
chinezilor; energia hinduista “prana” sau “kudalini”; energia
“bioplasmatica”; energia “orgoni”, a lui Reih; forma energiei animale,
care s-a numit “mesmerism”.
Unii homeopati o numesc “energie cosmica” si spun ca este aceeasi
energie pe care: hindusii o numesc “prana”; Paracelsus o numeste
“magnale”; Van Helmod ii spune “alcahest”; cabalistii o numesc “lumina
stelelor”; alchimistii ii spun “azorth”; Fludd ii spune “spiritus”;
Reihenbach o numeste “puterea fiintelor”; numita “magnetism animal”, la
Mesmer; “energia vazdului”, “bioenergie” sau “substanta simpla”, la
Suedeborg; “energie vitala”, “putere vitala” sau “corp vital”, la
Institutia Vitalistica; “orgoni”, la Reih; “bioplasma”, la cercetatorii
rusi; etc.
Unii homeopati privesc extazul yoghinilor ca pe un mod prin care
cineva poate sa vina in contact cu aceasta “energie cosmica” si este
subliniat ca astfel de situatii sunt extrem de revigorante.
Invatatura despre “energia vitala” izvoraste din teoria holistica
asupra lumii (monism panteistic), care inspira, pe langa homeopatie, si
toate sectele religioase ale tarilor orientale, ale caror credinte sunt
absolut incompatibile cu Ortodoxia.
Potrivit homeopatilor, boala, inteleasa ca modificare a fluxului
energetic al omului, poate fi observata si provocata de catre om insusi.
La realizarea acestui lucru ajuta doi factori: autocunoasterea (tehnici
rationale) si medicamentul homeopat. Potrivit unor homeopati,
medicamentul homeopat este doar o alta cale de a obtine ceea ce ofera
tehnicile religiilor orientale, adica autoevolutia.
Homeopatia inecarca sa “elibereze” omul, tinta ei principala fiind
sufletul pacientului, iar nu corpul lui. Astfel, homeopatia trateaza
pornind de la suflet, catre ratiune si corp. Exista homeopati care
compara modul de preluare a istoricului bolii de catre un homeopat cu un
fel de spovedanie.
Potrivit teoriilor homeopate, cel care da tratamentul trebuie sa
inteleaga ca el reprezinta un fel de “conducta” prin care curge spre
bolnav puterea vindecatoare a vietii. Medicul homeopat trebuie sa fie un
intelept sintetic si instruit spiritual. Deci, cel care trateaza va
trebui sa urmeze o educatie psiho-spirituala, astfel incat sa
dobandeasca o cunoastere adecvata, chiar din experientele lui personale.
Acest lucru cere insa, din partea celui care trateaza, trairea unor
fenomene “superioare” nivelului material al lucrurilor, prin care sa
poate fi capabil sa treaca la o stare “superioara” a constiintei, ca
sa-l trateze pe cel bolnav (samanism).
Pe scurt, putem rezuma astfel: Exista un dumnezeu impersonal, care
este o putere universala (energie) care coincide cu universul
(bio-energie); absolut tot ce se intampla este manifestarea acestei
energii absolute; nu exista deosebire intre substanta lui Dumnezeu si
cea a omului; Dumnezeu nu exista in afara omului. Cei care se ocupa cu
misticismul invata ca omul, descoperindu-l pe “dumnezeu” si activand
puterile care se ascund in interiorul lui, are puterea sa se vindece
singur. Aceasta intelegere a omului si a lumii se incadreaza in
categoria ideilor de tip new-age-ist (orientale).
Medicamentul homeopat, o materie “vrajita”
Potrivit homeopatilor, eficacitatea medicamentului homeopat tine de
modul in care este preparat, adica de dinamismul metodei (nenumarate
dizolvari si agitari ale “substantei”). Medicamentele homeopate depasesc
insa chimia, implicand o adevarata alchimie.
Potrivit homeopatiei, efectul benefic al “medicamentului” se
datoreaza proprietatilor dumnezeiesti ascunse ale materiei lui, care se
activeaza prin dinamism. “Facem dinamism la medicamentele noastre pentru
a putea ajunge pana la substanta simpla (dumnezeiasca)”, dupa cum
explica James Tyler Kent.
Parintele homeopatiei, Friedrich Samuel Hahnemann, spune si el
acelasi lucru: “Puterea medicamentoasa nu se afla in moleculele
materiale ale acestor “medicamente”, care au fost dinamizate (agitate)
si nici in suprafata lor fizica, ci este descoperita si eliberata din
materia medicamentoasa care are cu atat mai mare actiune, cu cat mai
libera si nemateriala s-a facut prin dinamism. (…) Agitarea substantei
medicamentoase dezvaluie puterile ei medicamentoase din ce in ce mai
mult, pana cand se spiritualizeaza materia. (…) Cu modul de preparare
prin dinamimizarea substantei medicamentoase, materia se distruge
complet, pana la natura ei spirituala si, de aceea, in starea ei finala,
poate sa se considere ca e alcatuita intr-adevar numai din aceasta
substanta spirituala.”
Deci, in afara de contemplarea in totalitate a cosmosului, prin
elementele spiritiste, alchimice si magice, pe care le contine,
homeopatia da medicamentul homeopat, care reprezinta “elementul
dumnezeiesc”, pentru a readuce la normal fluxul substantei dumnezeiesti a
omului, iar medicul homeopat preia sarcina intermediarului care conduce
omul la eliberarea din pacatul originar, precum si din raul material si
spiritual.
[…]
Trebuie subliniat, ceea ce ne este cunoscut din Sfanta Scriptura si
din Traditia Ortodoxa, ca diavolul poate sa trateze trupul omului,
pentru a-i castiga sufletul. Deci, nu trebuie sa anulam complet
posibilitatea “vindecarii” homeopate, mai ales cand aceasta este
practicata in stransa legatura cu practici provenite din traditiile
orientale.
Cititi va rog mai multe la:
Comentariu saccsiv:
Ca “argument”, aminteste de Luc Montagnier, laureat al premiului Nobel impreuna cu Françoise Barré-Sinoussi pentru descoperirea virusului imunodeficientei umane, HIV, Human Immunodeficiency Virus.
Eu nu stiu ce-a descoperit in mod real acel om de stiinta
de a luat premiul Nobel, insa pentru mine laureatii respectivului premiu
nu reprezinta niste repere in absolut nici un domeniu.
Mai aminteste el de parintele Rafail Noica. Daca asa o fi, atunci nu trebuie sa ne mire ca ne ameteste in chestiunea cipurilor …
Si cum probabil crede ca inteligenta a aparut pe acest
pamant odata cu el, i se pare lui ca pune la final cireasa pe tort, cum
ca cei anti homeopatie ar fi in aceeasi tabara cu cei de la ASUR.
In articolul Asociatia Secular-Umanista din Romania: protest impotriva tratamentului homeopatic. Adica, HABAUCI IMPOTRIVA HABAUCELII … am demonstrat insa care-i treaba si cu satanistii astia.
Iata si alte articole din blogosfera ortodoxa pe aceeasi tema:
Sceptik:
Graiul Ortodox:
“În ceea ce privește aspectul religios pe care l-aţi menţionat,
într-adevăr, terapiile alternative au legătură cu mișcările
“parareligioase”, cu păgânismul, idolatria, misticismul, ocultismul,
budismul, hinduismul, taoismul. Însă nu au nici o legătură cu
creștinismul și cu știința, fiindcă, atât pentru creștinism, cât și
pentru știință, sunt, după cum ați și menționat, metode terapeutice
neortodoxe”.
Apologeticum:
Atitudini:
Inchei reamintind finalul citatului din Sfantul Ioan Gura de Aur:
Nimic nu foloseşte viaţa virtuoasă, dacă credinţa nu este sănătoasă
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Vă salut! Vă rugăm folosiţi comentarii decente în duh ortodox!